DIGI biedt één abonnement voor vaste telefonie: DIGI Tel. Dit abonnement is enkel beschikbaar als extra optie bij DIGI Fiber. Het biedt onbeperkt bellen en kost € 2,50/maand (bovenop je fiberabonnement).
Aanbod en prijzen
Welke abonnementen biedt DIGI aan voor vaste telefonie?
Installatie en activatie
Hoe verloopt de installatie en activering van DIGI Tel?
Wanneer onze technieker je DIGI Fiber installeert, zal hij/zij ook je vaste telefoon aansluiten op de router. Zodra de installatie voltooid is, kun je meteen bellen.
Gebruik
Hoe schakel ik gesprekken door?
- Doorschakelen vanaf de eerste beltoon: Toets *21*, gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen, en eindig met # (bijv.: *21*0475101520#). Toets #21# om dit uit te schakelen.
- Doorschakelen als je niet opneemt: Toets *24*, gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen, en eindig met # (bijv.: *24*0475101520#). Toets #24# om dit uit te schakelen.
- Doorschakelen als de lijn bezet is: Toets *22*, gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen, en eindig met # (bijv.: *22*0475101520#). Toets #22# om dit uit te schakelen.
Hoe verberg ik mijn nummer?
- Voor één gesprek: Toets *31*, gevolgd door het nummer dat je wilt bellen, en eindig met #. Druk op de beltoets en je nummer wordt voor dit gesprek verborgen.
- Voor alle gesprekken: Toets *61*, gevolgd door het nummer dat je wilt bellen, en eindig met #. Druk op de beltoets en je nummer wordt voor alle gesprekken verborgen.
Hoe blokkeer ik oproepen naar speciale (en betalende) nummers?
- Log in op MyDIGI.
- Selecteer 'Mijn producten' > 'DIGI Tel > 'Beheren' > 'Instellingen'.
- Klik op 'Oproepen naar speciale nummers blokkeren' en (de)activeer deze optie.
Hoe blokkeer ik oproepen naar internationale nummers?
- Log in op MyDIGI.
- Selecteer 'Mijn producten' > 'DIGI Tel > 'Beheren' > 'Instellingen'.
- Klik op 'Oproepen naar internationale nummers blokkeren' en (de)activeer deze optie.
Krijg ik een melding als er een tweede oproep binnenkomt terwijl ik aan het bellen ben?
Ja, je krijgt een melding als er een tweede oproep binnenkomt terwijl je aan het bellen bent. Zo kun je beslissen of je de tweede oproep wilt beantwoorden.
Zie ik altijd het nummer van de persoon die mij belt op mijn vaste lijn?
Ja, tenzij je vaste telefoon deze functie niet ondersteunt of de beller zijn of haar nummer heeft verborgen.
Technisch probleem
Ik kan niet bellen met mijn vaste telefoon. Wat moet ik doen?
- Controleer de verbinding van je telefoon
Zorg ervoor dat je vaste telefoon goed is aangesloten op je DIGI Internet Box. Als het een draadloze telefoon is, controleer dan of deze voldoende is opgeladen.
- Controleer de verbinding van je DIGI Internet Box
Controleer of je DIGI Internet Box goed is aangesloten op het internet. Je ziet de status aan de lampjes op het apparaat.
- Controleer de voeding
Check of de stroomkabel goed is aangesloten op je DIGI Internet Box.
- Start je DIGI Internet Box opnieuw op
Trek de stroomkabel uit je box, wacht 10 seconden en sluit hem weer aan. Het kan enkele minuten duren voordat de box opnieuw is opgestart.
- Nog steeds problemen?
Als het probleem blijft, neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder!