Let op: Deze tarieven gelden binnen België en volgende landen in de EU-roamingzone: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden.
Aanbod en prijzen
Welke mobiele producten biedt DIGI aan?
Ik ben een zakelijke klant. Hoe kan ik een bestelling plaatsen voor mijn bedrijf?
Activatie
Hoe activeer ik mijn simkaart?
- Behoud uw mobiele nummer
- Houd je oude simkaart in je telefoon en bel naar 0800 41 001 om de overdracht te starten.
- Houd er rekening mee dat de overdracht tot 24 uur kan duren, weekends niet inbegrepen.
- Zodra de overdracht voltooid is, verliest je oude simkaart de verbinding. Steek dan je nieuwe simkaart in je telefoon.
- Stel je mobiele data in door de APN-instellingen juist te zetten. Je vindt de instructies hier.
- Nieuw DIGI-nummer
- Plaats je DIGI-simkaart in je telefoon.
- Bel naar 0800 41 001 en volg de instructies om je simkaart te activeren.
- Stel je mobiele data in door de APN-instellingen juist te zetten. Je vindt de instructies hier.
-
Meerdere SIM-kaarten?
Als je meerdere simkaarten besteld hebt, ga dan naar MyDIGI. Bij 'Mijn producten' vind je je mobiele abonnementen en de link tussen je nummer en je ICCID (het serienummer van je simkaart).
Gebruik
Kan ik meerdere DIGI-producten kiezen?
Je kan tot 6 DIGI mobiele pakketten nemen.
Wat is roaming?
Roaming maakt het mogelijk om je smartphone te gebruiken wanneer je buiten je eigen netwerkgebied bent, bijvoorbeeld als je in het buitenland bent. Het zorgt ervoor dat je kunt bellen, sms'en en surfen via de lokale netwerken in dat land.
Hoe wordt roaming aangerekend?
In welke landen betaal ik geen extra kosten?
In de landen die tot de Europese Economische Ruimte gerekend worden:
- Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden.
- Waarschuwing: Andorra en Zwitserland maken geen deel uit van de Europese Unie. Hoewel deze landen geen deel uitmaken van de EER, kunt u ook profiteren van eerlijke tarieven.
Waarom en hoe schakel ik roaming uit?
- Ga naar Instellingen.
- Klik op 'Verbindingen'.
- Selecteer 'Mobiele netwerken'.
- (De)activeer dataroaming.
- Ga naar Instellingen.
- Selecteer 'Mobiel netwerk' en zet je mobiele data aan.
- Tik op 'Opties mobiele data' en (de)activeer 'Dataroaming'.
Wat wordt er bedoeld met "Value Added Services" in Europa?
Wat is internationaal bellen of sms'en?
Gesprekken en sms’jes naar het buitenland, worden bovenop je maandelijkse abonnement aangerekend.
- Check hier de internationale tarieven
Waarom heb ik geen voicemail?
We zien dat een voicemail minder en minder gebruikt wordt. En voor gesproken berichten, nemen messaging apps zoals WhatsApp het over, waardoor gebruikers geen traditionele voicemailservice meer nodig hebben.
Hoe zet ik mijn contactpersonen over op mijn nieuwe simkaart?
Eerst zou je moeten checken waar je contactpersonen nu zijn opgeslagen.
Als je contacten bewaard zijn …
- in de cloud: fantastisch: plaats je nieuwe simkaart in je telefoon en je contacten worden automatisch gesynchroniseerd.
- op je telefoon: ook hier hoef je niets extra te doen. Vervang je oude simkaart door je nieuwe en je contactpersonen zijn meteen beschikbaar.
- op je simkaart: maak eerst een back-up van je contacten voor je van simkaart wisselt. Hieronder lees je hoe je dat doet met jouw telefoon:
- Als je een iPhone hebt, klik dan hier.
- Als je een Android-smartphone hebt, klik dan hier.
Zodra je dit hebt gedaan, heb je de meest recente kopie van al je contacten (in iCloud als je een iPhone hebt, in je Gmail-account als je een Android-smartphone gebruikt, of in je Outlook-account als je Windows Phone hebt).
Daarna kan je ook van simkaart wisselen.
Waar vind ik mijn pin- en pukcode?
Je vindt je pin- en pukcode op het kaartje waar je je simkaart uithaalde.
Hoe verander ik mijn pincode?
In het menu van je telefoon of smartphone kan je je pincode wijzigen. Meestal vind je deze mogelijkheid terug bij je instellingen.
Biedt DIGI 5G aan?
Bij DIGI zijn we bezig met de uitrol van ons eigen 5G-netwerk. Ons doel is om tegen eind 2025 30% van de bevolking te bereiken en bijna 100% tegen 2030. Maar geen zorgen! Dankzij onze samenwerking met Proximus geniet je van betrouwbare 4G-verbinding in heel België terwijl we ons netwerk verder uitbouwen.
Zijn mijn belminuten en sms'en écht onbeperkt?
- Max. 6.000 belminuten per maand.
- Max. 6.000 sms'en per maand of 500 sms'en per dag.
- Max. 250 verschillende ontvangers per maand.
Hoe vermijd ik verrassingen op mijn factuur?
Wat zijn de voordelen van 5G?
- Supersnelle verbinding: Download tot 10x sneller en stream, browse en game met extreem korte laadtijden.
- Superstabiele connectie: Blijf verbonden zonder onderbrekingen, zelfs op drukke plaatsen zoals grote events of in de trein.
- Superlage latency: Geniet van real-time gamen in de cloud, virtual reality en videobellen zonder vertraging.
Biedt DIGI roaming aan in alle landen?
Wanneer introduceert DIGI eSIM en wat zijn de voordelen?
DIGI zal eSIM aan het begin van 2025 introduceren.
Wat zijn de voordelen van eSIM?
-
Gemak: Geen fysieke simkaarten meer nodig.
-
Verbeterde beveiliging: Moeilijker te manipuleren of te stelen in vergelijking met fysieke SIM-kaarten.
-
Tijd besparen: Geen wachttijd voor de levering van je SIM-kaart.
-
Milieuvriendelijk: Vermindert de behoefte aan plastic SIM-kaarten, wat bijdraagt aan minder afval.
DIGI verandert de manier waarop je verbonden blijft. Bereid je voor op slimmere, snellere en groenere mobiele technologie.
Kan ik mijn mobiele nummer van mijn huidige operator naar DIGI overdragen?
Zeker weten! Je neemt je mobiele nummer makkelijk mee van je huidige provider naar DIGI. Wij regelen alles voor je.
Welke info hebben we van je nodig (als je een postpaid abonnement hebt)?
Welke info hebben we van je nodig (als je een prepaid abonnement hebt)?
Als je een prepaid simkaart hebt (= je moet je belwaarde opladen) dan hebben we het simkaartnummer van je huidige provider nodig.
Wat is een simkaartnummer?
Je simkaartnummer, ook wel ICCID genoemd, is een unieke code voor je simkaart. Dit nummer bestaat uit 13 tot 19 tekens.
Waar vind ik mijn simkaartnummer?
- Op de simkaart zelf: Zoek op de achterkant van je simkaart naar een nummer van 13 tot 19 cijfers. Dat is je ICCID.
- In de instellingen van je smartphone:
iPhone:
- Ga naar Instellingen
- Tik op ‘Algemeen’
- Tik op ‘Info’
- Zoek je ICCID
Android:
- Ga naar Instellingen
- Tik op ‘Over de telefoon’ of ‘Over het toestel’ (afhankelijk van het model)
- Tik op ‘Simkaartstatus’
- Zoek je ICCID
-
In de app of het online account van je provider: Log in en zoek je ICCID in je instellingen.
Waarom staat er op mijn smartphone LTE in plaats van 4G?
LTE staat voor “Long Term Evolution” en is gewoon een andere benaming voor 4G. Toen de 4G-standaarden in 2008 werden vastgelegd, werden er verschillende termen gebruikt voor snel mobiel internet. Sommige smartphones tonen “4G”, anderen “LTE”, maar in beide gevallen geniet je van snel en betrouwbaar internet.
Biedt DIGI VoWiFi aan?
Op dit moment biedt DIGI geen VoWiFi-diensten aan. We werken continu aan het verbeteren van onze diensten, dus houd onze updates in de gaten!
VoLTE: Wat is het en hoe activeer ik het?
Wat is VoLTE?
Met VoLTE (Voice over LTE) bel je via 4G én gebruik je tegelijkertijd mobiel internet. Dat betekent:
✓ Heldere gesprekken met betere geluidskwaliteit
✓ Geen onderbrekingen, je blijft surfen en streamen tijdens je oproep
✓ Betere dekking op plekken met een sterk 4G-signaal
Om VoLTE te activeren, heb je een compatibele smartphone nodig. Momenteel is VoLTE beschikbaar op toestellen van Apple en Xiaomi (meer merken volgen snel!).
Hoe activeer ik VoLTE?
- Op iPhone:
- Update je toestel naar de nieuwste software.
- Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data. Schakel 4G in en zet Gesprekken & data aan.
- Herstart je telefoon.
- Op Xiaomi:
- Update je toestel naar de nieuwste software.
- Ga naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken en zet VoLTE-oproepen aan.
- Herstart je telefoon.
Als je VoLTE hebt geactiveerd, zie je het VoLTE-icoontje tijdens het bellen.
Ik ben in het buitenland en mijn roaming werkt niet. Wat moet ik doen?
Als je in een land bent waar roaming beschikbaar* is, maar toch problemen ondervindt, volg dan deze stappen:
Voor Android:
- Open de DIGI STK-app (deze werd automatisch geïnstalleerd toen je je DIGI-simkaart in je telefoon plaatste).
- Selecteer 'RBroker'.
- Ga naar 'Accountselectie' en kies 'Handmatig'.
- Tik op 'Land' en selecteer 'DIGI Sponsor'.
Voor iPhone:
- Open je Instellingen.
- Ga naar 'Mobiel netwerk' > 'Simapps' > 'RBroker'.
- Ga naar 'Accountselectie' en kies 'Handmatig'.
- Tik op 'Land' en selecteer 'DIGI Sponsor'.
⚠️Belangrijk: Wanneer je terug in België bent, vergeet dan niet je instellingen terug van 'Handmatig' naar 'Automatisch' te zetten om je mobiele data te gebruiken.
*DIGI biedt roaming in de meeste landen, met uitzondering van: Algerije, Bhutan, Eritrea, Falklandeilanden Malvinas, Ivoorkust, Liberia, Libië, Marshalleilanden, Micronesië, Nauru, Nieuw-Caledonië, Norfolkeilanden, Somalië, Swaziland/Koninkrijk Eswatini, Venezuela en Jemen.
Technisch probleem
Hoe kan ik mijn simkaart blokkeren?
Als je simkaart verloren of gestolen is, kan je die blokkeren:
- Ga naar MyDIGI
- Ga naar “simkaart blokkeren” op de homepage
- Voer het telefoonnummer in van de verloren of gestolen simkaart
- Klik of tik op “bevestigen”
- Je simkaart is geblokkeerd
- We sturen je automatisch een nieuwe simkaart.
Wat moet ik doen als mijn simkaart beschadigd of defect geraakt is?
Als je simkaart beschadigd is, neem dan contact op met ons DIGI Care Team. We sturen je een nieuwe simkaart per post en je telefoonnummer blijft hetzelfde.
Mijn simkaart werkt niet zoals het zou moeten, wat nu?
Controleer de positie van je simkaart: mogelijk is er een slecht contact tussen je kaart en je toestel. Schakel eerst je toestel uit, verwijder de simkaart even en plaats ze op de juiste manier terug. Schakel daarna je toestel opnieuw in en controleer of alles weer werkt.
Als je kan, plaats je simkaart ook even in een andere telefoon, zo weet je meteen of het probleem bij de simkaart of bij jouw toestel zit. Als de kaart ook in een ander toestel niet meer werkt, vraag je een nieuwe kaart aan. Dat doe je zo:
- Neem contact op met onze klantendienst
- We sturen je een nieuwe simkaart per post
- Als je je simkaart vervangt, dan behoud je je mobiele telefoonnummer.
- Je pin-en pukcodes staan op de kaart waarop je nieuwe simkaart is bevestigd, gooi die dus niet weg.
Ik raak niet op het internet met mijn telefoon. Wat moet ik doen?
-
Controleer of de vliegtuigmodus uitstaat
In vliegtuigmodus kan je telefoon geen verbinding maken met het mobiele netwerk, waardoor je geen toegang hebt tot internet. Zorg ervoor dat je vliegtuigmodus is uitgeschakeld. -
Controleer je netwerkverbinding
Controleer of je telefoon netwerkverbinding heeft door iemand te bellen of een sms te sturen. Als dit niet lukt, zit je misschien in een gebied zonder dekking. Loop rond of ga naar buiten voor een beter signaal. -
Nog steeds geen internet?
Als het probleem blijft, neem dan contact op met ons DIGI Care Team. We helpen je graag verder!
Op reis naar de VS?
Houd er rekening mee dat standaard oproepen en sms'en in de VS niet werken vanwege het verdwijnen van 2G en 3G. Maar geen zorgen, mobiel internet werkt er prima, dus je blijft eenvoudig verbonden via WhatsApp.
Ik kan niet bellen en sms'en. Wat moet ik doen?